[시조] Westchnienie peperowej skrytki – 《영혼》

Poetyczna skrytka

잔디 – 《영혼》

Pytasz, czym jest niepokojące uczucie zagubienia?
Wystraszone myśli w labiryncie umysłu?
Nie, dusza umykająca z otępiałego ciała.

***

Owe debiutanckie, polskojęzyczne 시조 stworzyłam 28 lipca 2013 roku (22:05),  gdy zaznajomiłam się z samą kwintesencją tej formy poezji koreańskiej. Jeszcze długa droga, zanim będę wstanie tworzyć 시조 w koreańskiej wersji językowej… Tak więc na obecną chwilę reguły i poetyczne natchnienie przekładam na mowę ojczystą.
Pierwszy wers zawiera 16 sylab, drugi – 14, trzeci – 16.

영혼 – dusza

Inspirację czerpię z różnych źródeł, nawiedza mnie nie ostrzegając wcześniej, iż nadchodzi. Moje drobne próby poetyczne chowam do pudełeczka, które widnieje na powyższej fotografii. Wpisy zawierające jego ujawnione wnętrze oprawię tytułem „Westchnienie peperowej skrytki” plus tytuł poemaciku.

Obecnie jestem w trakcie prac nad tłumaczeniem dwóch 시조, które wówczas wywołały niemałe zamieszanie i skończyły się śmiercią jednego z autorów (sprawa ta miała dużo poważniejsze podłoże na wysokim szczeblu) oraz nad nurtującą myśli powieścią bądź przydługim opowiadaniem… Dodatkowo, rozmyślam o mojej prezentacji maturalnej – wiele się dzieje^^

Nie chcę zapeszać i zbyt wiele zdradzać, więc na chwilę obecną podążam za intuicją i podmuchami inspiracji^^ Posiadając gwarancję pewności, uchylę rąbka tajemnicy 🙂

Dodaj komentarz

Skomentuj

  • 한•문•시

    LogoHanMunSinew

    Zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych nie zezwalam na kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie zdjęć i tekstów bez mojego przyzwolenia.

    Dziękuję

  • Wizyt

    • 42,004
  • Archiwum

