Liebster Blog Award 2014

local guide im Korean War Museum

Nastał czas udzielenia kilku odpowiedzi na pytania:

Od Tomasza z Sunori:

1. Jeżeli miałabyś możliwość cofnięcia czasu i zmienienia jednej rzeczy w swoim życiu, to co byś zrobiła?

Wielokrotnie chciałabym cofnąć się w czasie i coś poprawić, po tym jak uświadomię sobie, że zrobiłam coś źle lub mogłam zrobić to inaczej… ale… w gruncie rzeczy, wówczas moja teraźniejszość wyglądałaby inaczej. Zatem – nie chciałabym nic zmienić w przeszłości, gdyż dużo razy nauczyłam się na popełnionym błędzie, wyciągam wnioski, przez co moje realia i przyszłość kreują się w lepszych barwach.

2. Masz możliwość wyreżyserowania filmu na obojętnie jaki temat – o czym będzie i kto będzie w jego obsadzie? (Przyjmując, że masz nieograniczony budżet itd.)

Ogólnie mam mnóstwo pomysłów na filmy! Scenariusze roją się w mojej wyobraźni, tylko brak czasu, aby je spisać. Jednakże – mając wybrać jeden – byłby to kryminał z wątkami gangsterskimi. Na pewno obsadziłabym Gong Hyo-jin, Kim JaeWooka, Cha TaeHyuna i Shin Min Ah.

3. Twoje cztery ulubione potrawy to…

Pierogi z mięsem i grzybami (najlepsze w wykonaniu mojej babci), sushi, koreański grill i naleśniki z serem.

4. Po co piszesz bloga?

Piszę bloga, gdyż pragnę podzielić się moimi zainteresowaniami z szerszym gronem – nawet jeśli miałby być on wąski. Może zabrzmi to banalnie, ale chciałam mieć własną przestrzeń w internetowym wszechświecie w postaci bloga, gdyż po prostu lubię pisać, dzielić się osobistymi przemyśleniami. Dlatego też prowadzę drugiego bloga -> Dama w Hanboku.

5. Jaka jest twoja ulubiona gra lub zabawa z dzieciństwa?

Niestety, moja odpowiedź będzie zasmucająca, ale takiej zabawy nie posiadam. Nie byłam takim dzieckiem, które przesiadywało całe dnie na podwórku wymyślając co by tu dalej zrobić, czy szaleć z innymi dziećmi. Lubiłam układać puzzle i oglądać z dziadkiem sumo oraz Wilka i Zająca. Nic więcej nie przychodzi mi na myśl.

6. Czy podzielasz opinię, że pieniądze szczęścia nie dają?

Tak, podzielam taką opinię. Sądzę, że często pieniądze psują egzystencję, powodują wiele sporów i przeistaczają ludzi w zwierzęta.

7. Boisz się dużych lub niespodziewanych zmian w swoim życiu?

Nie, nie boję się. Lubię takie zmiany! 🙂

8. Wymień swoje ulubione seriale – ilość nieograniczona.

Ohh… nie oglądam wiele seriali, gdyż preferuję filmy. Jednakże! Jeszcze nigdy nie poczułam takiej sympatii, ciekawości, różnorodnego pokładu emocji wobec żadnego serialu jaki poczułam do francuskiego kryminalnego o tytule Profilage. Czekam z niecierpliwością na emisję piątego sezonu w polskim AXN.

9. Śmieszne wydarzenie z dzieciństwa, może też być kilka jak ciężko Ci wybrać.

Było takie jedno. Miałam kilka lat, babcia odprowadzała mnie do przedszkola. Gdy wysiadłyśmy z autobusu i czekałyśmy aż odjedzie, zauważyłam na jego tyle napis będący synonimem zwrotu „cztery litery”. Nie wiem dlaczego, ale zapamiętałam ten dziwny wątek. Do dziś jak go wspominam, uśmiecham się pod nosem. Taka głupotka.

10. Masz jakiś ulubiony cytat?

Może nie jest to do końca cytat, ale lubię powiedzonka, jakie często wplata moja babcia w konwersację jak „młodość nie wieczność, starość nie radość” bądź „słucham Cię jak radia, patrzę jak w telewizor”… i wiele innych. Cytatu się jeszcze nie dorobiłam.

11. Wolałabyś walczyć ze 100 końmi rozmiarów kaczek czy z 1 kaczką rozmiaru konia?

Z jedną kaczką rozmiaru konia, gdyż z nią szybciej bym sobie poradziła… niżeli opanowała napad stu konio-kaczek. Nie wiedziałabym, na której mam się skupić.

•••

15434386861_33fa7ee9b8_k

•••

Od Karolina z W Krainie Tajfunów:

1. Z czym kojarzy Ci się Japonia? Jeśli się nią interesujesz, to napisz dlaczego i co Cię w niej zafascynowało.

Przyznam się bez bicia, że Japonia mnie nie fascynuje. Jawi mi się jako miejsce zapewne niezwykłe, które kiedyś chciałabym zwiedzić, ale nie czuję do niej ogromnego zamiłowania jak do Korei. Ale! Mam kilka cząstek, które trzymają mnie w Japonii. Pierwsza – zespół KAT-TUN (w szczególności Kamenashi Kazuya), gitarzysta Miyavi oraz sushi.

2. Opowiedz o jakimś mega pozytywnym wydarzeniu, które Cię ostatnio spotkało.

Pojawiło się dokładnie w piątek, 31 października, gdy po miesiącu ujrzałam babcię zmierzającą do mnie niedaleko Dworca Łódź Kaliska (akurat opuściłam Polskiego Busa, który szybciej przyjechał do Łodzi z Krakowa) oraz uczucie jakie poczułam, gdy weszłam do domku i położyłam się na kanapie w salonie, wtuliłam w poduszeczkę. Nigdy czegoś takiego nie czułam. Mega pozytywny powrót do domu po miesiącu nieobecności.

3. Poleć jakąś dobrą książkę, którą ostatnio przeczytałeś/przeczytałaś?

Ostatnio nie miałam zbyt wiele czasu na czytanie książek. Obecnie czytam „Korea Północna. Tajna misja w kraju wielkiego blefu” i już niedługo podzielę się moimi spostrzeżeniami na jej temat. Polecam przeczytanie „Skrzydła anioła” autorstwa Jolanty Krysowatej, pod koniec się popłakałam.

4. Czym się obecnie zajmujesz? Krótki opis pracy, studiów bądź szkoły mile widziany, ale fajnie byłoby się dowiedzieć także o zajęciach, które niekoniecznie należą do sfery obowiązków.

Obecnie studiuję w Krakowie na kierunku „studia azjatyckie, moduł: Korea”. Dodatkowo, piszę powieść kryminalną, której akcja rozgrywa się w Korei. Poza tym, staram się wieść spokojne życie jako studentka, ostatnio zapisałam się do Dalekowschodniego Koła Naukowego UJ i w jego ramach – do dwóch sekcji – koreańskiej i Azji Południowo-Wschodniej. Dodatkowo, przygotowuję szczegóły mojej debiutanckiej audycji radiowej o Azji, którą będę prowadzić w ramach studenckiego radia.

5. Gdybyś mógł/mogła znaleźć się teraz gdziekolwiek, gdzie by to było i dlaczego?

Może zabrzmi to banalnie, ale chciałabym znaleźć się w Korei, w mieście Busan i na własne oczy zobaczyć m.in. 감천문화마을 – miejsce, które pojawia się w aktualnie tworzonej przeze mnie powieści.

6. Skąd pojawił się u Ciebie pomysł prowadzenia bloga?

Pomysł wykreował się z improwizującego myślenia, nagłego impulsu wynikającego z moich kiełkujących wówczas zainteresowań, nadal obecnych.

7. Jest coś, czego chciałbyś koniecznie spróbować lub się nauczyć w najbliższym czasie?

Wciąż nie mogę wybrać się do koreańskiej restauracji Oriental Spoon, choć czynność ta byłą jedną z priorytetowych jakie miałam wykonać po przyjeździe do Krakowa. Więc, w najbliższym czasie planuję tam zawitać i spróbować ich bibimbap’u.

8. Tak w ramach dzielenia się jedzeniowymi inspiracjami opisz swój idealny posiłek, coś, co chciałbyś teraz zjeść albo po prostu coś ciekawego, co miałeś/miałaś ostatnio okazję zjeść!

Mój idealny posiłek… nastąpił w lipcu, podczas mojego pobytu we Wiedniu. Razem z babcią i wujkiem poszliśmy do chińskiej restauracji, gdzie akurat miała miejsce kolacja „płać raz-jedz ile chcesz”. Nadal pamiętam smak kaczuszki, makaronu i innych potraw, gdyż uwielbiam tworzyć mieszanki jedzeniowe. Na zakończenie poczęstowano nas grzanym winem. Mój brzuszek był zadowolony i przyjął wszystko na spokojnie, więc kolację uznaję za udaną! Dla tej restauracji mogłabym zamieszkać we Wiedniu. 😉

9. Co robisz, kiedy masz beznadziejny dzień, zjada Cię stres albo nic Ci się nie chce. Każdy sposób na relaks mile widziany!

Zjadam tonę czekolady, słucham trotowych piosenek lub oglądam kolejny odcinek mojego ulubionego koreańskiego programu rozrywkowego (uwielbiam go! potrafi rozśmieszyć mnie do łez). Czasami wychodzę gdzieś na spacer lub opisuję wszystko w notatniku, aby przegnać złe emocje.

10. Na koniec – jakie masz plany do końca roku? Jakaś podróż, ważne wydarzenie życiowe, a może „wszystko po staremu”?

Do końca roku? Hm. Podszkolić swój koreański, ukończyć chociaż połowę powieści, zaangażować się w akcję społeczną… i tak naprawdę to liczę na egzystencjalną nieprzewidywalność.

4586617134_cf4a95ca62_o

Moje pytania:

1. Wymień trzy słowa-hasła, z którymi kojarzy Ci się Korea, gdy o niej pomyślisz.

2. Czym jest dla Ciebie szczęście?

3. W jakim dowolnym wydarzeniu chciałabyś/chciałbyś wziąć udział, gdyby złota rybka zechciała przenieść Cię w przeszłość, bez ograniczeń czasowych i czynnościowych?

4. Twoje popisowe danie to… (jeśli potrafisz gotować)

5. Jaki film spowodował, że Twoje dotychczasowe życie zmieniło swój bieg, nawet na krótki okres czasu?

6. Czy pamiętasz swój najdziwniejszy sen, jaki kiedykolwiek Cię nawiedził?

7. Co uważasz za swój największy sukces? Jakieś wydarzenie, osiągnięcie, itp.

8. Czego najbardziej lubisz i nie lubisz w samej/samym sobie? Mam na myśli charakter, nawyki, zwyczaje, itp.

9. Lubisz dostawać prezenty, czy je dla kogoś kupować? Czemu tak, a nie inaczej?

10. Czym zajmujesz się na co dzień, co nie jest powiązane w żadnym stopniu z Azją?

Nominuję:

My Hong Kong Husband  Szamanka w Japonii  Becoming Mrs Kim

Dodaj komentarz

Skomentuj

  • 한•문•시

    LogoHanMunSinew

    Zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych nie zezwalam na kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie zdjęć i tekstów bez mojego przyzwolenia.

    Dziękuję

  • Wizyt

    • 44,706
  • Archiwum

